środa, 22 stycznia 2014

Revelation Cat: Bombay Cat

Mówią, że jaki Nowy Rok, taki cały rok, więc żeby nie zapeszyć i nie pić przez 365 dni czegoś słabego, zdecydowałem się na odkapslowanie czekającego na mnie w lodówce przez około miesiąc przybysza z Włoch. I to nie byle jakiego Włocha! Głównym bohaterem z pierwszego stycznia jest Bombay Cat z Revelation Cat Craft Brewing. Wedle informacji umieszczonych w telewizorze (na etykiecie) kot, z którym przyszło mi do czynienia, jest w stylu Black Double IPA. Nie miałem do tej pory szansy na degustację rzemieślniczego piwa z Italii, więc tym bardziej jestem ciekaw, na jakim poziomie stoi Italian's Craft.

Wygląd: Czarny eliksir z drobną pianą skupioną w wąskim kręgu stykającym się ze szklaną powierzchnią.

Zapach: Gdy kapsel przestaje pełnić funkcję ochronną, prosto z butelki wybucha bomba chmielowa. Żywica i owoce tropikalne opanowują najbliższe otoczenie brązowego szkła. Po przelaniu do pokala uwypuklają się aromaty pochodzące od ciemnych słodów, czyli nuty palone i gorzka czekolada. Wraz z upływem czasu i przybywaniem stopni w skali Celsjusza, Bombay Cat wręcz powala na kolana wyjątkowo intensywnym miksem żywicy dominującej nad gorzką czekoladą.

Smak: Po kanonadzie aromatów, kubki smakowe oszałamia bogactwo chmielu. Profil goryczy nawiązuję do zapachu, ale oprócz żywicy i owoców tropikalnych czynny udział w zaspokajaniu podniebienia bierze ziołowość. Dopiero od drugiego łyka wyczuwalne są słody, które dodały piwu przede wszystkim gorzką czekoladę oraz delikatne połączenie paloności z kawą, zachowując przy tym wytrawny charakter piwa. Alkohol w smaku niewyczuwalny.

Ocena: 9/10
Data ważności: listopad 2014
Cena: ok. 16 zł. (Piwosz/Warszawa)

Prawdziwie bogata kompozycja smaków, wspierana przez wybitny bukiet aromatów, sprawia, że Bombay Cat to piwo klasy światowej, a pozostali reprezentanci Revelation Cat wskoczyli na wysokie miejsca na mojej liście życzeń.

Kilka dni wcześniej wypiłem najlepsze polskie piwo 2013 roku. Mam nadzieję, że w 2014 pojawią się konkurenci dla Bombay Cat'a.

P.S. W gwoli ścisłości: zbyt mocno zasugerowałem się ratebeer.com, więc dodaje, że Bombay Cat przyjechał z angielskiego browaru Ramsgate, ale piwowarem oczywiście est Włoch.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz