niedziela, 9 lutego 2014

AleBrowar: Rowing Jack - Najlepsze polskie India Pale Ale

Rowing Jack. Piwo, od którego zaczęło się moje prawdziwe Beer Story i wedle moich ocen, wciąż jest najlepszym polskim India Pale Ale. Mimo tego, że w 2013 mieliśmy prawdziwy wysyp IPA, to i tak nic Jacka nie przebiło, a że otrzymałem go w prezencie wraz z firmowym szkłem to z przyjemnością i niecierpliwością postanowiłem sprawdzić, jaką formę ma Wioślarz i czy na pewno nie szykuje się zmiana lidera rankingu.



Wygląd: Początkowa czapa piany opada w umiarkowanym tempie do kilkumilimetrowej warstwy, w całości osłaniającej mętny płyn o jasno bursztynowej barwie.

Zapach: Aromat tak z pokala, jak z butelki jest wyjątkowo przyjemny, czysto chmielowy. Prym wiedzie sosna, ale wspierają ją kwieciste i żywiczne akcenty. 

Smak: Solidna goryczka od początku opanowuje kubki smakowe, nabierając słodkawego tła dzięki słodom. Pierwsza uderza sosna, po której do głosu dochodzi żywica. Całość wieńczy grejpfrut, który utrzymuje się wraz z sosną w posmaku.

Ocena: 9/10
Data ważności: 30.02.2014


Moim zdaniem Jack niezmiennie jest najlepszym IPA warzonym w Polsce. Chociaż już mnie tak nie powala, bo od wypicia pierwszej szklanki do dzisiejszej zdążyłem się do tego stylu przyzwyczaić, to nadal jest to wybitne piwo i to z Polski!

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz