sobota, 22 lutego 2014

Fuller’s: Bengal Lancer - Klasyczna IPA z Anglii

W sieci sklepów Żabka oraz Freshmarket ni stąd ni zowąd pojawiła się rzetelna piwna propozycja. Oczywiście nie chodzi tu o produkty pokroju zacnego piwa, czy też extra strongów, a o Bengal Lancer oraz London Pride, pochodzące z londyńskiego browaru Fuller's. Skusiłem się na zakup tego pierwszego za niewyobrażalną, dla okolicznych piwoszy, cenę dziewięciu złotych. Bengal Lancer jest klasycznym India Pale Ale, czyli powinno oferować solidną podbudowę słodową oraz chmiele o brytyjskim charakterze. Punktem odniesienia będzie ostatnio uwarzony przez Browar Artezan Powrót Do Przeszłości.


Wygląd: Lekko mętny, złocisty. Czapa puszystej piany szybko się rozlatuje, po czym opada do cienkiego kożucha.

Zapach: Wyraźna słodowość o profilu kojarzącym się z herbatnikami. Chmiele są jedynie tłem, a przypominają herbacianą woń. Ewentualnie, z lekką domieszką ziół o ciężkim aromacie.


Smak: O dziwo są cytrusy i to raczej na słodko. Myślę, że mandarynka jest najtrafniejszym skojarzeniem. Oprócz niej występują herbaciano-ziołowe akcenty. Goryczka poniżej średniej jest skontrowana przez ciasteczkowe słody. 

Ocena: 6/10
Data ważności: 22.07.2015
Cena: 8,99 zł. (Żabka/Warszawa) 
Przyjemne, klasyczne IPA. Wachlarz smaków i  stonowana goryczka przy słodowej pełni sprzyjają sesyjności i zachęcają do wzięcia kolejnych łyków. Odnosząc się do Powrotu to polska wersja bardziej trafia w mój gust, z prostego względu: jest intensywniejsza, a wciąż sesyjna.

1 komentarz :

  1. Piłem to piwo, ale bardziej do gustu mi przypadło Fuller's, London Pride które oferowane jest w żabce obok powyższego i zdecydowanie to jest dla mnie lepsze - mój nr 1 (moje wrażenie po zasmakowaniu, o kurcze jeszcze czegoś takiego dobrego nie piłem)

    OdpowiedzUsuń